Takie informacje uwielbiamy! Zwłaszcza, że droga do zatwierdzenia układu nie była łatwa i wymagała od nas kompleksowego wsparcia nie tylko w zakresie prawa i finansów, ale również doradztwa biznesowego, negocjacji i analityki.
Przedstawiamy historię naszego Klienta, który prowadził 7 sklepów spożywczych na terenie Górnego Śląska. W asortymencie znajdziemy najbardziej potrzebne produkty, które spotykamy w większości lokalnych, osiedlowych sklepów. Niestety, tak jak u wielu innych przedsiębiorców, z powodu pandemii, obroty drastycznie spadły. By ratować swój biznes, Klient zgłosił się do nas po pomoc.
Podczas analizy sytuacji Klienta jednoznacznie wyszło, że postępowanie o zatwierdzenie układu (PZU) jest dla niego najlepszym rozwiązaniem. Dlaczego? Oto krótki opis sytuacji Klienta oraz poszczególnych problemów, które napotykaliśmy w czasie prowadzenia postępowania:
Dwa z siedmiu prowadzonych sklepów, po dogłębnej analizie okazały się zupełnie nierentowne. W celu optymalizacji zysków, Klient podjął decyzję o zamknięciu tych lokalizacji i wypowiedział umowy najmu, jednocześnie szukając lepszych miejsc na prowadzenie biznesu. W międzyczasie okazało się również, że jeden pracownik notorycznie okradał Klienta, co również odbijało się na jego sytuacji. Umowa z nim została natychmiast rozwiązana oraz zostały podjęte odpowiednie kroki prawne. Do niekorzystnych aspektów należy dodać również umowę z operatorem terminali płatniczych, który udzielił pożyczki spłacanej z każdorazowo dokonanej transakcji. Po bardzo trudnych negocjacjach, ostatecznie podjęliśmy decyzję o wypowiedzeniu umowy, znalezieniu nowego dostawcy usług, a zobowiązanie włączono do postępowania o zatwierdzenie układu. Gdyby tego było mało, okazało się, że Urząd Miasta, który jednocześnie był właścicielem nieruchomości, zażądał od Klienta zapłaty czynszu za 3 miesiące. Po naszej interwencji udało się uniknąć tej opłaty. Udało się również znaleźć nowy sklep, w dużo lepszej lokalizacji, który zaczął przynosić od razu większe dochody. Jednym z wielu wyzwań było również tłumaczenie prywatnym kontrahentom, właścicielom bardzo znanych firm m.in produkujących wędliny, czym jest postępowanie o zatwierdzenie układu i na czym tak właściwie polega. Dlatego tak ważna jest edukacja i wzrost świadomości nie tylko Klientów, ale również wszystkich przedsiębiorców.
Klient posiada majątek – dom, samochód i działkę, na których ochronie bardzo mu zależało. Postępowanie o zatwierdzenie układu oprócz ochrony majątku, pozwoliło mu na wstrzymanie miesięcznych płatności za zobowiązania oraz na samym końcu – udało się wynegocjować umorzenie 150 tysięcy z sumy wszystkich wierzytelności oraz rozłożyć je na dogodne raty.
Na postępowaniu o zatwierdzenie układu nasza współpraca się jednak nie kończy. W międzyczasie jesteśmy w trakcie wnioskowania o finansowanie dla Klienta w ramach wsparcia dla przedsiębiorców w trudnej sytuacji, które to pomoże mu się rozwinąć.
Podsumowując:
W sytuacji klienta nasze działanie było kompleksowe – od analizy sytuacji przedsiębiorstwa, przez wsparcie w kontaktach i negocjacjach z wierzycielami i przeprowadzenie całego postępowania o zatwierdzenie układu z sukcesem, do znalezienia odpowiedniego źródła finansowania, które umożliwi dalszy rozwój działalności.
Dziękujemy za ogromne zaufanie!
Wszystkich, którzy potrzebują wsparcia w swojej trudnej sytuacji – zachęcamy do kontaktu telefonicznie – 537 017 117.