Sukces przedsiębiorcy – 150 tysięcy umorzenia zobowiązań
Takie informacje uwielbiamy! Zwłaszcza że droga do zatwierdzenia układu nie była łatwa i wymagała od nas kompleksowego wsparcia nie tylko w zakresie prawa i finansów, ale również doradztwa biznesowego, negocjacji i analityki.
Przedstawiamy historię naszego Klienta, który prowadził 7 sklepów spożywczych na terenie Górnego Śląska. W asortymencie znajdziemy najbardziej potrzebne produkty, które spotykamy w większości lokalnych, osiedlowych sklepów. Niestety, tak jak u wielu innych przedsiębiorców, z powodu pandemii, obroty drastycznie spadły. By ratować swój biznes, Klient zgłosił się do nas po pomoc.
Na dzień zgłoszenia się klienta, suma wszystkich zobowiązań wynosiła ok. 703 000 zł
Podczas analizy sytuacji jednoznacznie wyszło, że postępowanie o zatwierdzenie układu (PZU) jest dla niego najlepszym rozwiązaniem. Dlaczego? Oto krótki opis sytuacji Klienta oraz poszczególnych problemów, które napotykaliśmy w czasie prowadzenia postępowania:
Dwa z siedmiu prowadzonych sklepów, po dogłębnej analizie okazały się zupełnie nierentowne. W celu optymalizacji zysków, Klient podjął decyzję o zamknięciu tych lokalizacji i wypowiedział umowy najmu, jednocześnie szukając lepszych miejsc na prowadzenie biznesu. W międzyczasie okazało się również, że jeden pracownik notorycznie okradał Klienta, co również odbijało się na jego sytuacji. Umowa z nim została natychmiast rozwiązana oraz zostały podjęte odpowiednie kroki prawne. Do niekorzystnych aspektów należy dodać również umowę z operatorem terminali płatniczych, który udzielił pożyczki spłacanej z każdorazowo dokonanej transakcji. Po bardzo trudnych negocjacjach, ostatecznie podjęliśmy decyzję o wypowiedzeniu umowy, znalezieniu nowego dostawcy usług, a zobowiązanie włączono do postępowania o zatwierdzenie układu. Gdyby tego było mało, okazało się, że Urząd Miasta, który jednocześnie był właścicielem nieruchomości, zażądał od Klienta zapłaty czynszu za 3 miesiące. Po naszej interwencji udało się uniknąć tej opłaty. Udało się również znaleźć nowy sklep, w dużo lepszej lokalizacji, który zaczął przynosić od razu większe dochody. Jednym z wielu wyzwań było również tłumaczenie prywatnym kontrahentom, właścicielom bardzo znanych firm m.in produkujących wędliny, czym jest postępowanie o zatwierdzenie układu i na czym tak właściwie polega. Dlatego tak ważna jest edukacja i wzrost świadomości nie tylko Klientów, ale również wszystkich przedsiębiorców.
Klient posiada majątek – dom, samochód i działkę, na których ochronie bardzo mu zależało. Postępowanie o zatwierdzenie układu oprócz ochrony majątku, pozwoliło mu na wstrzymanie miesięcznych płatności za zobowiązania oraz na samym końcu – udało się wynegocjować umorzenie 150 tysięcy z sumy kapitału wszystkich wierzytelności oraz rozłożyć je na dogodne raty.
Na postępowaniu o zatwierdzenie układu nasza współpraca się jednak nie kończy. W międzyczasie jesteśmy w trakcie wnioskowania o finansowanie dla Klienta w ramach wsparcia dla przedsiębiorców w trudnej sytuacji, które to pomoże mu się rozwinąć.
Podsumowując:
W sytuacji klienta nasze działanie było kompleksowe – od analizy sytuacji przedsiębiorstwa, przez wsparcie w kontaktach i negocjacjach z wierzycielami i przeprowadzenie całego postępowania o zatwierdzenie układu z sukcesem, do znalezienia odpowiedniego źródła finansowania, które umożliwi dalszy rozwój działalności. Kwota kapitału do spłaty, z 703 tysięcy została zredukowana do 553 tysięcy, czyli o 21%. Dodatkowo, umorzone zostały również wszystkie przyszłe odsetki.
Dziękujemy za ogromne zaufanie!